Thursday, February 18, 2010

cite paling cedey lg kejam...


KISAH BETUL BERLAKU D' AMPANG

Kisah betul ini berlaku kat Ampang... Kisah benar yang berlaku 2 tahun
lepas(diceritakan oleh kawan baik kepada lelaki yang bernama Amir (nama samaran)

utkdijadikan teladan bagi kita yg masih hidup.

Kawan aku ni seorang salesman kereta, bercinta dgn seorang anak jutawan di Area Bukit Antarabangsa. Malangnya, percintaan ini ditolak kerana kawan aku ini seorang salesman kereta.
Satu malam, mereka bercadang utk melarikan diri. Selepas berjaya melarikan diri, bapak perempuan ini sedar akan kehilangan anak perempuan kesayangan dan telah membuat laporan polis dan juga telah membuat iklan di akhbar tempatan dgn mengatakan dia akan menerima teman lelakinya itu jika dia balik ke rumah.Bila mendengar berita ini, perempuan itu balik ke rumahnya di bukit antarabangsa dan keluarga pihak permpuan itu pun menerima lelaki ini dengan seadanya. Enam bulan kemudian, mereka bercadang utk berkahwin dan persiapan utk
majis perkahwinan itu sedang disediakan. Nak dijadikkan cerita, Semasa Lelaki ini pergi membeli Kentaki kat Ampang Point, dia kena langgar kereta di hadapan perempuan tersebut dan keesokan harinya lelaki itu pun dikebumikan. Kejadian ini amatlah meyedihkan perempuan tersebut kerana tinggal beberapa hari sahaja lagi perempuan itu hendak berkahwin dgn lelaki kesayangannya. Pada satu malam, ibu perempuan ini mendapat mimpi, Seorang nenek tua meminta utk membersihkan percikan darah di baju pengantin perempuan itu, kalau tidak, sesuatu yang akan buruk akan berlaku. Tapi, ibu perempuan tersebut tidak mengendahkannya.

Malam berikutnya, Ayah perempuan tersebut pula menerima mimpi yang sama iaitu seorang nenek tua meminta utk membersihkan percikan darah di baju pengantin perempuan itu, kalau tidak, sesuatu yang akan buruk akan berlaku. akan tetapi, ayah perempuan tersebut jugak tidak megendahkannya. Malam ke tiga, -perempuan itu pula menerima mimpi yang sama sepert ayah dan ibunya dan diceritakan mimpi tersebut kepada kedua ibu dan ayahnya. Dalam ketakutan y ang amat sangat, diap un pergi membasuh baju itu dan macam mana kuat dia basuh pun, darah tetap ada...

Malam keempat, dia mendapat mimpi yang serupa.. Seorang nenek tua menyuruh dia membasuh darah itu bersih2 dan jika tidak, malang akan menantinya..Bia bangun, perempuan itu pun terus menyental baju tersebut sehingga kain tersebut menjadi haus, akan tetapi, darah itu tetap adaa...

Keesokan harinya, perempuan itu terkejut apa bila pintu belakang rumahnya di ketuk bertalu2 dan munculah nenek tua tersebut dan perempuan itu pun pengsan.. Setelah terbangun dari pengsan, lalu nenek tua itu pun menguhurkan benda yang berwarna biru...Perempuan itu bertanya kepada nenek tua itu "apa ini...?"
Ni lah Sabun Basuh Cap Dynamo, letak kan sedikit dan kotoran akan
hilang...
err..yg ni adalah pakej percubaan aja, kalau nak yang besar, beli kat kedai..... kat Giant pun ader!!!! ..............ahaks!!

hehehehhhhehehehh......

Jangan marah aku pun terkena juga....hehhe




aku dpt email nie dari kwn aku..thank sbb bg cter neh.. :) dpt la memenuhi entry aku kali neh.. haha :D

9 comments:

sнaк said...

Ngokngek tol ! Wa kena babe !
;p

gooseberries said...

skali skala je shak.. haha :)

Fyzal said...

caiiihhhh.. terkena jugak aku.. dinamo rupenye... wahahahaha..

afzainizam said...

Salam kunjungan dari blog kami http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
Salam ziarah dari kami.....Kami sedang baca older entry anda...
Salam Perkenalan dari kami.... Semoga persahabatan ini mendapat manfaat bersama...

Kawan,
seseorang yang sentiasa membantu kita,
sahaya aku terkaksima dengan dunia ini,
engkaulah jua aku mencari,
engkau membantu aku,
aku suka,
walaupun sebesar beras bantuanmu,
tetap akan aku ingati,
kerana budimu aku sangat hargainya,
suatu hari nanti,
tidak akan aku lupa,
membalas semua jasamu .
Kawan,
seseorang yang boleh kita percayai,
engkau tahu aku mempercayaimu,
segala kepercayaan aku letak pada engkau kawan,
aku harap engkau tidak mensia-siakanya,
engakulah tempat aku bersimpan rahsia,
mengharap orang lain,
aku kurang mempercayainya,
hannya engkau aku percaya sebagai kawan aku,
jadikanlah kepercayaan ini suatu kebaikan untuk engkau kawan.
Kawan,
seseorang yang boleh menasihati kita,
andai kesalahan melitupi aku,
engkau akan nasihati aku,
aku menghargainya dan aku mengingatinya,
aku berubah dengan nasihat engkau itu,
aku mahu,
engkau sentiasa menasihati aku,
nasihat engkau, pedoman untuk aku,
aku berharap kita sentiasa,
menasihati sesama yang lain,
sama-sama kita berjaya,
dimana jua kita berada.
Kawan,
seseorang yang mungkin kita akan kehilangannya suatu hari nanti,
aku harap,
ini tidak akan terjadi pada engkau kawan,
engkau itu kawan,
kawan itu engkau,
aku kawan engkau,
engkau kawan aku,
kenyataan ini engkau ungkailah dengan fikiran engkau itu,
andai engkau pergi dari hidup ini kawan,
aku harap engkau sentiasa bersedia,
menghadapi dunia penuh pancaroba ini,
andai engkau pergi dari hidup ini kawan,
aku hanya mengharap satu perkara dari engkau,
ingatilah persahabatan aku dan engkau ini,
kerana aku,
sangat menghargai persahabatan ini.
Salam perkenala dari kami??? Moga saya merima respon yang baik dari anda
Silalah layari blog kami http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Tidakkah mereka memerhatikan burung-burung yang dipermudahkan terbang melayang-layang di angkasa lepas?Tiada yang menahan burung-burung itu (dari jatuh) melainkan Allah.Sesungguhnya pada yang demikian itu ada tanda-tanda ( yang membuktikan kekuasaa Allah) bagi kaum yang beriman. (surah al Nahl 16:79)

gooseberries said...

fyzal: bkn slalu kan!! :D

afzalnizam: salam thank sudi2 visit blog sya. nnti sya visit your blog lak! :)

SyaffeQ said...

du du du du du~~~

sye kena yeay

sye kena yeay~~

HAHAHA

gooseberries said...

syaffeq: kta sama2 terkena..haha

Johari sulaiman said...

blog yg cantik!

ParkAir said...

wawawa baru naik naik bulu roma aku.