Saturday, February 6, 2010

Gooseberries????



apa ekk..gooseberries nie?
hurmm aku pon terpk2 gak..buah bende la nie

yg paling aku teruja nme buah nie unik cket..sbb tue la aku letak sbgai nme blog aku..hehe
aku cari2 r kat internet, upenye buah Chermai.. taw x buah chemai tu buah pe?..heheh
ala.. if ske mkn jeruk ofcoz ler tau buah neh! :D

Pokok Cermai nie atau nama sains Phyllanthus acidus merupakan satu-satunya pokok dalam keluarga Phyllanthaceae yang boleh dimakan.ia juga dinamakan malay gooseberries... :D

hurmm..buah nie biasanya dimakan mentah bersama garam atau juga dijadikan jeruk.

2 comments:

Sakira said...

Welcome to blogging world Kak ! :)
Btw, xtau plak buah ni nmenye Gooseberries.
Wee~

salina sa'aid said...

tq2..heheh

sal nme buah nie..akak pon 1st time taw..hahah :D