Wednesday, February 17, 2010

kreativiti dari surat khabar...

kali nie aku nak berkongsi pelbagai cara kita boleh gunakan dengan surat khabar lama. so dari surat khabar lama nie kita leh menghasilkan pelbagai jenis kraftangan. hurmm hebat kan. skang nie pun da ramai pengusaha kecil-kecilan telah menghasilkan produk nie. tp aku nak tunjuk nie hasil yang mak aku wat.
kalau x percaya nie la hasil kreativiti mak aku sendiri yang buat tau..cantek x?? heheh :)
bangga gak r aku..walaupun aku x kreatif mcm mak aku.. :D


pasu bunga ( sebelum)

pasu bunga ( selepas)


nie pasu bunga gak..tp design lain


hah! cube teka nie ape??
nie sebenarnya pelapik periuk nasi, kuali or pape yg sesuai..



nie bakul or tempat letak brg pape yg korang suka..


perbagai jenis pasu bunga


nie pun pasu bunga gak...


ini bakul pelbagai guna
ia telah di dicatkan supaya lebih kuat dan tahan lama.


bakul yang boleh isi buah-buahan or boleh gak diisi barang2 utk hantaran


hah! yang nie ape yer.. bahagian bawah tue pasu n then bahagian atas tue bunga..
mcm bunga kantan la..
rumit gak la nak wat.. hee :)



semua nie yg aku suka..tp yg paling aku suka yang last nie bcoz bunga kantan tue bg aku unik gak..
nie je dpt aku kongsi kat entry aku kali nie.. :)

4 comments:

Fyzal said...

kreatif ni.. at least takde la surat khabar terbiar je kat umah kan?

:)

gooseberries said...

yup btol2.. :D
dari buang n sepah2 tue baik la wat bnde2 cm nie.

sнaк said...

Kak, wat larh tutorial. Ajar kteowg cara wat bnder ni :D

gooseberries said...

shak: tutorial kena mntak mak akak jd ckgu..hehe