Thursday, February 25, 2010

snack yg lazat.. cube lah !!!


snack yg pelik tp tetap diminati oleh pengemar nyer yg tersendiri. tp bile aku tengok gambar nie kembang gak r tekak aku..hee
lazat ke.. klo setakat mkn cengkerik n belalang tue leh la tgk g..
tp nie kira ok lagi la kan..
drpd tgk mcm2 lg jenis binatang yg diowng nie mkn..


Sate cengkerik kot.. nie kat Beijing


tikus lak.. adess mcm2 kat beijing nie




nie anak burung merpati lak..huhu



ular pulak...



macam2 serangga dijual di gerai kat bangkok nie..


eee..serangga bnde lak kena goreng nie..



sup kala jengking..



sate lipan



ulat ape nie ekk



6 comments:

Sakira said...

Eee. Camne akak boleh lihat dan upload gmbr ni kat cni ? Nak termuntah I. Haha ;p

afzainizam said...

Salam Maulidur Rasul dari kami:
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Ziarah kami ke blog entry anda tanpa di undang...
Moga dengan cara ini kami dapat mengiratkan silaturahim kita bernama insan...

Salallahu ala Muhammad
Salallahu alaihi wassalam

Selawat ke atas-Mu Nabi
Sejahtera ke atas-Mu Rasul

Akhlak yang terpuji
Kau contoh yang tertinggi
al Quran dan Hadith
Itu peninggalan mu
Rasulullah..
Kami menyintai mu

Sungguh mulianya pekertimu
Sinar bercahaya di wajahmu
Kaulah Nabi kekasih Allah
Kau jadi insan pilihan

Demi umat rela berkorban
Jiwa dan raga kau taruhkan
Demi Tuhan kau tempuhi
Dugaan dan cabaran

Ya Rasulullah
Tika mula kau menerima wahyu
Hatimu resah tiada menentu
Khadijah mengukir kata-kata
Bahwa kau Rasul buat seluruh umat
(Bahwa kau Nabi buat seluruh umat)

Bila kau hampir memejamkan mata
Lidahmu basah menyebut ummati
Kasih sayangmu tak bisa digambar
Hanya selawat pengikat kasih

morriss said...

erkkk... xtau nk ckp ape.. bersyukur lahir kt malaysia.. hahaaa

ZE said...

rase mcm berkobar-kobar nak rase semue tuh(ngah geli)..salam singgah..=)

gooseberries said...

shak: haha geli doh..tp tahan jek :P

afzainizam: salam maulidur rasul

morries: taw xpe. kat malaysia nie lg byk makanan yg lebih elok n sedap.

ze: haha :D

cikgu isza said...

ish3.. macam2,
jempu join contest ye http://chekguisza.blogspot.com/2010/02/blog-post.html