Thursday, April 22, 2010

Bapa pukul anak sbb anak nak pakai tudung!!

Tragedi menyayat hati.........

Aku mengeliat sepuas puasnya. Nasib baik takdak siapa nampak cara aku
mengeliat. Mahu jatuh saham aku huhu.

Tiba tiba aku teringat kisah semalam. Airmata terus berlinang. Terasa amat
sayu dan sedih. Salah ke kalau aku nak pakai tudung? Naper abah tak
benarkan? Buat pengetahuan korang, bapak aku ni jenis orang yang sibuk
giler. Businessman yang sentiasa sibuk. Mak aku dah takder. Meninggal
dunia lama dah. Sedih sangat sangat.

Dari jendela, kelihatan cahaya matahari mula menjeluskan diri ke celah celah
langsir tingkap. Jam dah 11:00 pagi. Perut lapar.

Aku bangun capai tuala, masuk bilek mandi.

Lepas mandi, aku belek belek tubuhku pada cermin. Alangkah lebih cantik
kalau aku bertudung. Aku nekad! Aku akan protes habis habisan kalau bapa
aku tak nak juga bagi pakai tudung. Aku sanggup lari dari rumah. Demi
kebaikan yang aku pilih. Lantak la dengan ahli keluarga aku yang lain lain.
Semuanya tak nak pakai tudung! Tapi aku nak!!!!

Aku turun ke bawah. Baru jea nak buka tudung saji atas meja, terdengar bunyi
kereta masuk garaj. Aku jenguk melalui tingkap dan nampak bapa aku balik.
Aikkkk, apahal bapa balik awal ni???

Dalam masa yang sama, aku rasa inilah masa yang terbaik untuk desak bapa
aku benarkan aku pakai tudung. Now or never!

Bila bapa aku buka jea pintu, aku bersalam dengannya dan tanpa lengahkan
masa, aku kata, ""Daddy, cheq nak pakai tudung. Cheq nak!"

Bapak aku terus jegil sebesar besarnya. Macam ada api keluar!
Pangggggggggggggggg ggg. Bapa aku hayun penampar ke muka aku!
Tersepok aku di celah set sofa.

"Aduhhhhhhhhhhhhhhh hhhh.... sampai hati daddy! Cheq tau la daddy rasa
malu kalau cheq pakai tudung. Salah ka kalau cheq nak tutup aurat cheq?
Kalau adik dan abg tak nak...."

Pangggggggggggggggg gggg....! labuh pelempang ke muka aku sekali lagi
sebelum aku abis bercakap.

"Hang jangan nak bagi aku malu naaaa! Hang jangan nak buat pasai! Hang nak
pakai tudung buat apa??? Dah 100 kali aku habaq, LELAKI TAK PAYAH PAKAI
TUDUNG, LELAKI TAK PAYAH PAKAI TUDUNG!!! Tu la, bila time kelas agama,
hang ponteng! Nama hang aku boh "Razali", tup tup lekat jadi ZAZA sahaja!
Memang la dalam rumah ni semuanya tak bertudung sebab adik hang tu lelaki!
Abang hang pun lelaki jugak!".

Aku yang tersepuk celah sofa, terus menangis terkedu kedu. Dah la sakit kena
tampaq, kena pelempang. Tudung pun tak dapat jugak.

SALAH KAH AKU? SALAH KAH AKUUUUUUUU! OOOOO tidakkkkkkkkkkkkk
!


hahaha =D TEKUN BACA HEH , RELAX LAR BEB .. AKU PUN DA TERKENA

X KAN NAK KENA SORANG2 PLAKKKKKKKKKKKK ....

JUST FOR FUN!!!!

p/s: thank to angah sher email nie =D





31 comments:

nughul said...

prnh baca tapi nama atan..
tak sangka terkena kali ke2..
nasib2

gooseberries said...

nughul:heheh, ubah2 nama kot. bcoz sng nk kenakan org..hee :)

::ienafazlyna:: said...

sengal..aku bace ngan penuh perasaan tau..hukhuhkhuhk..baru jek timbul rase sedih, dah tergelak...akakakak..

wahidakhairy said...

ceh..terkena plak dah...

Amir said...

Sakit perut aku baca entri ni. Haha.

gooseberries said...

iena:

amat memahami, sbb sya pon cmtue gak..haha

wahida:

hee bkn selalu =)

Amir: ingatkan konon2 insaflah..upenya songsang la plak.haha =D

MineMixs said...

hamba terkedu membaca rangkap2 terakhir cheritera ini. hadoyaii.. :)

gooseberries said...

minemixs: btol2 terharu ekk..hee =)

Amy Syaquena said...

salam perkenalan..just follow ur blog..harap sudi membalas kunjungan ye...

anis hamzah said...

haha.. anis bace td ingat salina pnye cter..aleh2 cter org lain n laki upenye yg nak kai tdung...
mmg terjena la ni...huhu...

gooseberries said...

amy: slam perkenalan juga =)

anis:
haha =D sori byk2.. tetiba razali jd zaza lak..hee =))

NichKhun said...

hahahaha kesian anak dia kan.. laki2 nak pakai tudung.. pompuan pulak nak bukak tudung.. apakah? hahaha

chugie said...

huhu.. ingtkan pompuan, ropanya lelaki? huhu... chit!

Hana Picca said...

cett! baru nak layan..ekekeke

blueCITY® said...

ceh,
wakakakakak...
terkeno den
ekekekke...



awwwwwwwwww
tutup aurat katanya
hehehe

Azizul Luqman said...

hahah... dah agak r aku...
bapak gila mana yg nak larang anak p'puan ny pakai tudung...

camne pon memang besh...
hahaha... XD

✿ shuhada said...

hak hak hak. cumiL

A D I A said...

baru nak hentam bapak tu hehe.

neyra shazeyra said...

rasa nak lempang aku tertipu

gooseberries said...

nich:

a'ah tau xper.. adess ingat pompuan la yg nk insaf tuh.

chugie: hehe tue r sal, ingat btol2 td..hee

gooseberries said...

hana:

hehe..=)

blue:

oopss zaza upenyer =)

gooseberries said...

Azizul:

haha btol2, sya pon pelik gak tyme mula2 tue..tq, just 4 fun kan..hee

shuhada:

hahah... bestkan ley ketawa ramai2..hee

gooseberries said...

Adia:

tue la pasal, ingat bru je nk kata kejam tol ayah dia..hee

neyra:

lempang zaza tue ok gak..hee

Matt said...

oit ape lempang zaza ni, nnt marah awek yg nama zaza huhu~
gila sengal ah citer nih haha..

gadis hijau disitu said...

x pena bace pn before ni.
tp sumpah lawak dan terkena.
mmg seyes aku bace. sekali apeda...
haha.. nice nice...;)

YucIkA said...

saper sini nama gooseberries????

meh sini aku nk cekik2 budak tu...

T__T
xsangka bleh terkena berkali2...citer ni di edit sikit je...adoiiiiii!!!!!

gooseberries said...

Matt:
zaza@razali yg mmg lelaki jek patut kena lempang..hehe

gadishijau:
a'ah mmg seyes kelakar. sya da la bad mood pg2 tue, when bc cter nie mmg ketawa guling2 r..hehe

gooseberries said...

yucika:
hah gooseberries?? ntah la..hehe

mmg geram gler bila terkena,tp last tu mmg kelakar lah..hahah =D

Rainbow said...

hahaha serius cik rainbow memang terkena dan ketawa smp rumet bgn tido haha adoi...
xsngka dh penah baca pun terkena gak kali ni ngn cik angsa beri..

noti nooo!!

jane said...

hahahhah bongok

aku dh pernah bc ni

gerem gile!

gooseberries said...

Rainbow:

hahah.., terkena gak rainbow yer.. =D

Jane:

sekurg2nye ley gak gelak2 kan..haha =D