Monday, May 3, 2010

pantun jepun

hai..semua!! 

hari ini hari isnin, huh! macam biasa memang malas sangat nak g kerja. Bila da sampai hari isnin nie, mulalah duk kira hari lak. Nak tunggu ari jumaat. Ish!! teruk tol la aku nie!. bila la nak insaf! jadi rajin sikit. hehe... bilaaa ekkk!!
STOP!! ngarut je pagi2 isnin nie.. ntah pape jek. sian korang terpaksa baca mende2 ngarut..hehe

k la kali nie nak cerita sikit tentang cerita jepun, x kisah la filem, drama mahupon kartun jepun aku memang minat. otromen pon aku minat zaman kecik2 lu. tp skang giliran anak2 buah aku lak. anak buah aku yg pempuan tue la minat otromen cosmos..adess. cter kartun mickey mouse ke..ala2 barbie doll ke.. jangan harap la dia nak tgk.. yg ada fire2 tue la dia layan..

disebabkan tue la, aku teringat satu email nie. pantun yang khas untuk sape2 yg minat otromen..

so terimala berangkap2 pantun...

Pulau Hokkaido jauh ketengah
Gunung Fuji bercabang tiga
Hancur Raksasa dikandung tanah
Otromen yang baik dikenang jua...

Dua tiga Raksasa berlari
Mana nak sama Raksasa Kero
Dua tiga Otromen boleh kucari
Maner nak samer Ultraman Taro...

Kalau roboh Kota Narita
Papan di Tokyo Otromen dirikan
Kalau sungguh itu keja Raksasa
Badan dan kepala dia Oltromen 'fire'kan...

Kajang Oltromen kajang berlipat
Kajang Raksasa mengkuang layu
Kalau Oltromon Ace tak cukup kuat
Ultraman Neos datang membantu...

Buai laju-laju
Sampai Pokok Sena
Apa dalam baju?
Lampu Oltromen nyala...

Mengata dulang
paku serpih
Mengata Raksasa,
Oltromen Pulak yang lebih-lebih...

Sudah gaharu
cendana pula
Sudahlah kalah
di 'fire' pula.....??!!!!!!

hah! best x?? kalau best silalah komen.. hehe

p/s: tq angah share this email.. =)

10 comments:

ASaDa RyutaRo said...

hahahaha.. best pantun ni..

adeh2.. sengih2 membaca..

meh dengar lagu ultraman versi klantan

lagu ultraman versi kelantan

gooseberries said...

asada: haha tq2. wah de plak versi kelantan.. visit sana lak .. =D

sasha* said...

hahaha ok lawak pantun ni.iorg jepun ni giler sikit kn.cth cuba u tgk gameshow dorg huhuh

A D I A said...

hehe comel pantun2 ni. kita tak suka otromen, kita suka gaban

gooseberries said...

sasha:
a'ah game show diowng mmg happening. mcm2 kelakar lar..

ADIA:
heeh.. gaban pon best!! =D

dania said...

anda dapat award..

http://namasayadania.blogspot.com/2010/05/dapat-awardyippie.html

Rashid said...

salam

wah ini kira kenangan indah masa kanak-kanak..

gooseberries, saya pun sama. Ada tu sampai terbawa mimpi.. tekan satu benda entah apa nama tu.. terus rasa badan besar dan terbang tinggi di udara.. hehe bestnya..

gooseberries said...

dania:
yay!! tq2

rashid:
yup2.. zaman kanak2 la time paling best!!
macam2 bnda nak wat..yg x terpk dek org pon boley..hee :)

sis shuhada said...

best3! kalau ank akak yg si kakak tu paham pantun, gile dia suke neh.

boley amek sikit wat kenangan kat entry blog akak? hehehe.

gooseberries said...

sis:
haha..klakar kan. =D

amek la kak..no hal nye.sharing is caring.. =))